Historia projektu
Spotkaliśmy się z Matthew Williamsem, dyrektorem kreatywnym 1017 ALYX 9SM w Paryżu przed jego pokazem na wybiegu podczas prezentacji kolekcji FW20. Rozmawialiśmy o tym, jak napędza swoją kreatywność i jak narodziła się nasza współpraca.
Jeśli chodzi o współpracę między Alyx i B&O, jak to się zaczęło i jakie są synergie między tymi dwoma rzeczami?
Spotkałem się z zespołem na szczycie mody w Kopenhadze i mieliśmy naprawdę wiele wspólnych wizji. Kiedy tak się dzieje, rozmowa staje się naprawdę płynna, więc nasz dialog staje się naprawdę silny. Zawsze byłem fanem B&O przez całe życie, więc znalezienie sposobu na wspólną pracę było tylko marzeniem. Myślę, że zdecydowanie synergia jest rzemieślnicza ze wszystkimi niesamowitymi wykończeniami, które robicie z metalem. Uważam również, że zaangażowanie w tworzenie produktów, które są ponadczasowe i trwają wiecznie, to cecha, którą dzielimy.
Czy możesz opowiedzieć trochę o procesie projektowania w zakresie projektowania ruchu Alyx Beoplay E8 we współpracy z B&O?
Chcieliśmy naprawdę połączyć język projektowania obu naszych firm i myślę, że zarówno Bang & Olufsen, jak i Alyx są znane ze swojej pracy z metalem, anodowania i wykańczania. Czułem, że to świetny sposób na połączenie obu marek. Dodaliśmy również graficzny branding naszej klamry na etui, co moim zdaniem zadziałało naprawdę dobrze.
Czym inspirowana jest klamra (symbol Alyx)?
Mam na myśli to, że ma podwójne i potrójne entendre, ale po pierwsze, po prostu lubię go jako przedmiot i jego rzeźbiarski kształt. Myślę, że to, że jest robione w miejscu, które nie robi rzeczy dla mody, nadaje mu niewidzialną wartość. Zawsze pamiętam ten dokument, w którym Stanley Kubrick opowiada o posiadaniu ubrań w szafach i scenach, których nikt nawet nie widzi, ale jest ten rodzaj niewidzialnej energii, która przedostaje się przez ten ekran na ekran. To samo myślę o sprzączce wykonanej w sposób i w miejscu bardziej mechanicznym w firmie produkującej części do silników. Jest w tym ciężar i dźwięk, o którym może ktoś nie wiedział, dlaczego się do tego skłania, ale zmysły tak. A potem jest fakt, że odkryłem go na magicznej górze sześciu flag, kiedy zabierałem tam swoją rodzinę. To jest miejsce w Kalifornii, do którego jedziesz na ukończenie szkoły lub na urodziny, albo możesz pocałować dziewczynę po raz pierwszy lub przezwyciężyć lęk wysokości. Tak więc dla mnie reprezentuje to miejsce przejścia, bycia dzieckiem w wieku nastoletnim. Podoba mi się ten pomysł przejścia, więc dla mnie też to oznaczało.
Jaką rolę w kolekcji pełni klamra?
Myślę, że klamra jest teraz bardzo podobna do brandingu, oczywiście zadbamy o to, aby była jak najbardziej funkcjonalna, ale w tym momencie jest tak jak nasze logo. Jak opisałbyś kunszt swojej marki? Jak machasz różnymi rodzajami materiałów? Cóż, ekscytującą rzeczą w modzie jest to, że opanowanie każdej kategorii zajmuje całe życie, więc zawsze pracujemy i uczymy się nowych rzeczy na temat butów, dzianin, skóry, krawiectwa, dżerseju, biżuterii, a lista jest długa. Tak więc, gdy stajemy się coraz lepsi i bardziej biegli w każdym procesie i budujemy nasz język za pomocą pewnych materiałów, pojawiają się cele North Star, do których naprawdę dążymy, a czasami te zmiany mogą zająć rok, dwa, trzy lata, zanim w końcu trafią do kolekcji . Tak więc z perspektywy rzemieślniczej nieustannie eksperymentujemy i próbujemy rzeczy, które trafiają do kolekcji, kiedy tylko mogą. Lubię mówić, że Alyx to nowoczesne rzemiosło. Korzystamy z technologii, kiedy tylko możemy, lub robimy to ze zrównoważonym rozwojem, aby stworzyć nowy sposób robienia nowoczesnego rzemiosła i mam nadzieję, że jest to widoczne, gdy dotykasz i czujesz ubrania.